Ассалаумағалейкум! Алла Тағала тарапынан келетін ауруды сынақ ретінде яки жазалау ретінде жібергенін қалай түсінеміз? Толыққанды тарқатып, айтып берсеңіздер! Рахмет! Алла разы болсын!
Нұрлан Оспан
Ауру Алланың сынағы ма, әлде жазасы ма?
|
Ассалаумағалейкум! Алла Тағала тарапынан келетін ауруды сынақ ретінде яки жазалау ретінде жібергенін қалай түсінеміз? Толыққанды тарқатып, айтып берсеңіздер! Рахмет! Алла разы болсын!
Нұрлан Оспан
Уағалейкум әссәләм, Нұрлан!
Ислам діні ауру-сырқауға басқа түскен пәлекет ретінде емес, Алланың кешірімі деп қарауға шақырады. Бұл дегеніміз, ауруды Алладан келген сынақ деп біліп, сабырлық танытқан кісінің өткен күнәлары кешіріледі және сауапқа кенеледі.
«Сахих Бухари» атты хадистер жинағында келтірілген риуаятта Мұхаммед пайғамбар былай деген:
«Мұсылман қандай да бір қайғы-қасіретке душар болып, ауру-сырқауға шалдықса, қайғы-мұңға тап болса, түрлі бәле-жалаға, жамандыққа кезіксе, тіпті, бір жеріне тікен кірсе-дағы, Алла Тағала сол арқылы қателіктерін кешіреді»[2].
Тағы бір «құдси хадисте» Алла Тағала:
«Қашан мен пендемді екі сүйіктісін алу арқылы (екі көзін алу арқылы) сынасам және ол соған сабыр етсе, екеуінің орнына пейішті беремін»[3] - деген.
Дейтұрғанмен, кей кездері Алла Тағала ауруды жаза ретінде жіберуі де мүмкін. Сахаба Әнәс ибн Мәликтің айтуы бойынша, Пайғамбарымыз (с.а.у.) былай деген:
«Алла Тағала өзінің пендесіне жақсылық қалаған болса, оның (ақыреттегі) жазасын осы дүниеде береді. Ал, пендесіне жамандық қаласа, жасаған күнәсінің жазасын қиямет күні толықтай алсын деп ақыретке қалдырады» [4].
Тағы бір хадисте Пайғамбарымыздың жұбайы, Айша анамыз оба ауруы турасында сұрайды. Сонда Пайғамбарымыз (с.а.у.):
«Оба ауруы – Алланың қалаған пендесіне жіберетін азабы еді. Бірақ, Алла оны мүмін-мұсылмандар үшін жақсылығының нышаны етті. (Өйткені), Пенденің қайсы бірі оба ауруына шалдығып, сол себепті өз елді-мекенінен шықпай, шыдаса, біліп қойсын, Алла Тағала соғыста шейіт болған кісінің сауабындай сауап жазайын деп, оған сол ауруды душар еткен», - деп жауап берді[5].
Осы айтылғандардан мынадай қорытындыға келуге болады:
Қандай болғанда да, ауруға шалдыққан кісі ем іздеп, емделуі тиіс. Тек, бойындағы сырқатты мүмин-мұсылман сынақ ретінде білсе, күнәһар Алланың ескертуі деп қабылдап, тәубеге келу жағын ойлағаны дұрыс. Әрбір сырқат иесіне Жаратушымыз шипасын берсін!
[1] (Анкабут сүресі, 2-аят.).
[2] (Сахих Бухари – 5232.).
[3] Сахих Бухари: Марад - №5329 хадис.
[4] Тирмизи, әз-Зүһд -№1565 хадис. Хасан-ғариб хадис.
[5] Сахих Бухари: Тыб - №5402 хадис.
[6] Юнус сүресі, 98-аят.