Аса қажетті металдың бір түрі тапшы ресурсқа айналатын болды
|
Енді бір он жылдан кейін әлемде мыс тапшылығы орын алады. Бұл жайында әлемдегі BHP Group аса ірі тау-кен өнеркәсібінің жетекшісі Майк Генри Лондон қаласында өткен салалық жиында мәлімдеді. Бұл туралы islam.kz порталы Bloomberg ақпарат көзіне сілтеме жасай отырып мәлім етеді. 2020 жылдардың соңына қарай орын алатын мыс тапшылығына, Майк Генридің пікірінше, жаңғыртылатын энергия көздеріне жедел көшу мен тау-кен өнеркәсібіндегі өндіріс күрделілігіне байланысты туындайтын сұраныс пен ұсыныстың арасындағы айырмашылық себеп болмақ. BHP Group жетекшісі бұл саладағы компанияларға моры қол, яғни, бай кен орындарын табу қиындап бара жатқанын мәлімдеді. Осындай қиындыққа байланысты аталған ресурс бағасы көтеріліп, мыс өндірісін тиімсіз салаға айналдыруы мүмкін, деді Trafigura Group металдар мен минералдар саудасының басшысы Коста Бинтас. Бұл арада мыс бағасының наурыз айындағысымен салыстырғанда үштен бірге арзандап, құлдырағанын айта кету керек. Бұл жайт өз кезегінде кейбір жаңа кен орындарын ашудың тиімсіз болуына әкеліп соқты. Мысалы, Ньюмонт тау-кен алыбы жақында Перуда алтын мен мыс өндіруге 2 миллиард доллар инвестициялау жоспарынан бас тартты. Ал жаңа кенішті игеру және іске қосу үшін кемінде он жыл қажет болғандықтан, өндірушілердің қазіргі шешімдері нарыққа 2030 жылдардың басында ғана әсер етеді.
Қосымша мәлімет: қазіргі қолданыстағы металдар ішінде адамзаттың ең алғашқы игеріп, игілігіне жаратқаны мыс болатын. Сонау алғашқы қауымдық құрылыс тұсында адам баласы құрал ретінде тастан кейін мысты қолына ұстады. Мыстан кейін барып қалайыны игерді. Тас дәуірінен кейінгі бұл кезең тарихта қола дәуірі ретінде белгіленіп қалды. Кейбір сарапшылар өнеркәсіптік өндірісте өздігімен қозғалатын электрокарларға және электр қуатымен жүретін көлік түрлеріне деген сұраныстың артуы алдағы уақытта мыс өндірісіне қосымша серпін береді деп санайды, дәлірегі, мысқа деген сұранысты арттырады. Өйткені, әрбір электрокарды жасау үшін 80 келі мыс пайдаланылады.