XIX ғасырдың I жартысындағы қазақ әдебиеті мен мәдениетінде ойып тұрып орын алатын шайырлардың бірі – Шернияз шешен Жарылғасұлы. Кете руынан шыққан Шернияздың өмір жолы туралы көптеген деректер кездеседі. Қазақтың энциклопедист-ғалымы Халел Досмұхамедов кете руынан шыққанын «Сәуле» журналының №4 санына сілтеме жасау арқылы көрсетеді. Себебі, Ығылман Шөрекұлының:
Малай кете Шернияз,
Шерлілер сөзін сағынған.
Секерден шырын дәмі бар
Тыңдағанға жағынған, - деген өлең жолдары үзінді ретінде журнал бетінде жарық көреді.
Жазушы, этнограф-ғалым Ақселеу Сейдімбек: «Қазақ шежіресінің діңгек идеясы, яғни тұжырымы түптеп келгенде, жалпы тарихты тануда бел алып жататын адамдық бастау идеясымен үндес келеді», деген еді. Шернияз ақынның шежіресіне үңілсек, Шернияздың әкесі – Жарылғас, Жарылғастың әкесі – Елде, Елденің әкесі – Жаман, Жаманның әкесі – Малай, Малайдың әкесі – Сарымбет, Сарымбеттің әкесі – Айдар болып аталған. Шежіредегі аталарының бірі – Малай, Шернияздың ауылының атауы болған деген деректер кездеседі. Қазақ ауыз әдебиеті үлгілерін жинастырушы, этнограф, шежіреші, ойшыл Мәшһүр Жүсіп Көпеев: «Естігенін ұмытпайтын, құлағының тесігі бар, кеудесінің есігі бар, ұқпа құлақ жандар болған. Сондай жандардың айтуымен кеудесі хат, естігені, көргені жад болған қариялар кейінгіге ауыздан-ауызға алып айтуымен үлгі-өсиет қалдырған», деп жазады. Шернияз шешенге қатысты деректердің ауыздан-ауызға тарауы әбден мүмкін.
Шернияздың туған және қайтыс болған мерзімдері әлі күнге дейін нақтыланбай келеді. Деректерді сараптап қарасақ, 1817-1881 (64 жас), 1807-1867 (60 жас), 1806 – 1867 (61 жас) деген даталар көрсетілген. Ақынның мәңгілік мекені – Атырау облысы, Қызылқоға ауданы, Мұқыр ауылынан 35 шақырым жерде орналасқан зиратындағы құлпытаста «1807-1867 жылдары өмір сүрген» делінген. «Қазақстан тарихы» пәніне арналған Ұлттық бірыңғай тестілеу оқулығының «XIX ғасырдың I жартысындағы мәдениет» атты тарауында ( 208-бет) Шернияз ақынның өмір сүрген жылдары «1807-1867 жылдар» деп көрсетілген. Сондықтан, құлпытаста көрсетілген датамен жүргеніміз жөн. XIX ғасырдың 30-жылдарында Кіші жүз аумағын қамтыған Исатай-Махамбет көтерілісінің қатысушысы және жалынды жыршысы болған. Көтерілістің екінші кезеңінде батырдың артына ерген рулар – кете, әлім еді. Исатайдың соңғы шайқасы кетенің жерінде, яғни Қиыл бойында болғанын білеміз. Шернияздың Исатайдың жан досы болғандығы туралы энциклопедист-ғалым Х.Досмұхамедов «Сәуле» журналының №6 санында баяндайды. Бұл сөзімізді Шернияз ақынның:
Алаштың баласына түгел жеткен,
Айтпауға бола ма екен түлік малын.
Мен өзім Исатайдың ақыны едім,
Малданып Исатайдан маңғаз болдым, - деген өлең жолдары дәлелдей түседі. Шернияздың немере інісі Көкей молда Жарылғас, Шернияз молда болған деп суреттейді. Інісі Балмырза жырау:
Айдын көлге жабылған,
Құлан едім ордалы. Асатаяқ алысқан,
Ауыл едім молдалы, - деп Шернияздың шариғатқа жетік екендігін айтады. Шамшырақтай сөздің иесі Шернияз шешеннің болашақ ұрпақтың нәрлі сөзден ажырамай өсуіне септігін тигізеді деп есептеймін.