Құрбан айтқа дейін тырнақ пен шашты алмау керек дейді, сол рас па?
Құрбан айтқа дейін тырнақ пен шашты алмау керек дейді, сол рас па?
2 жыл бұрын 5388

Әссәләмуғалейкум! Зүлхиджа айында құрбандық шалғанға дейін тырнақ пен шашты алуға болмайды дейді, сол рас па? Бауырлар айтады Сахих Бухариде осындай хадистер бар деп.  Аллаһ разы болсын сіздерге!

Уағалейкумсалам! Сіз сұрап отырған мәселеге қатысты Пайғамбарымыздан бірнеше хадис жеткендігі рас. Мысалы, Сахих Муслимде келтірілген бір хадисте былай делінеді: «(Зулхиджа айының) Он күні кіргенде, құрбан шалғысы келген әлдекім, шашына және тырнағына тимесін»[1]

Алайда, бұл хадистен мәзхаб ғұламалары үш түрлі үкім шығарған:

  1. Шафиғи мәзхабында: Зулхиджа айы кіргеннен кейін он күн бойы Құрбан шалғысы келген кісінің тырнағы мен шашын алмауы сүннет, парыз емес.  Тырнағын немесе шашын алған жағдайда тек мәкрух болады.
  2. Ханбәли мәзхабында: Аталмыш он күн ішінде, Құрбан шалғысы келген кісінің тырнағы мен шашын алуы – харам.
  3. Ханафи мәзхабы мен Мәлики мәзхабында: Зүлхиджа айының он күнінде құрбан шалғысы келген кісінің шашын және тырнағын алмауының үкімі – мұстахаб, сүннет емес. Осы күндері әдемі киініп, әтір себіну қалай тыйым салынбаған болса, дәл солай шаш немесе тырнақ алу да харам емес. Ихрамнан шыққан адамның жағдайы секілді[2].  

Үшінші топ ғалымдарының сүйенген дәлелі мынадай: Заяд ибн Әби Суфиян деген кісі Айша анамызға хат жолдады. Хатында былай дейді: «Сахаба Абдулла ибн Аббастың айтуы бойынша, кім Меккеге құрбандық жіберсе (сыйлық етсе), құрбандығы шалынғанға шейін, (қажылық парызын өтеушілерге) ихрамға кіргенде не нәрсе тыйым салынатын болса,  оған да тыйым салынады екен», - деп, бұл мәселе жайында Айша анамыздың пікірін сұрайды. Сондай Айша анамыз (р.а.) оған жауап ретінде: «Бұл мәселе  - Ибн Аббастың айтқаны секілді емес. (Хижреттің тоғызыншы жылы) Пайғамбарымыздың құрбандығына арқанды мына екі қолыммен өзім өргенмін. Пайғамбарымыз құрбандық малын  өз қолымен байлады. Сосын ол құрбандықты әкем Әбу Бәкірмен бірге, Меккеге аттандырды. Сол кезде Пайғамбарымызға Алланың халал еткен нәрселерінің еш қайсысы харам етілмеген еді. Тіпті құрбандары шалынғанға дейін де».[3]

Осы хадиске ұңіліп қарайтын болсақ, Меккедегі қажылық парызын орындаушы мұсылмандарға, ихрамға кіргенде тыйым салынатын тырнақ алу, шаш алу сияқты әрекеттер, Мединедегі Пайғамбарымызға тыйым салынбағанын байқаймыз.  Бұл дегеніміз - Құрбан шалғысы келген кісілердің құрбан айтқа дейін тырнақтары мен шаштарын ала беруге болады деген сөз. Ең дұрысы – Аллаға мәлім.

[1] Сахих Муслим – Китабул Адахи - №1977.
[2] Ихрам дегеніміз - қажылық, умра немесе екеуін бірге жасау ниетімен, басқа уақытта істеуіне рұқсат кейбір іс-әрекеттерді қажылық парызын орындау барысында немесе умраны орындау барысында өзіне харам қылу. Мысалы, шаш алу, тырнақ алу, әтір себіну.   Шашты алғызу немесе қысқарту арқылы ихрамнан шығады. Яғни, ихрамды уақытта харам етілген әтірлену, шаш, сақал бояу сияқты барлық нәрселер қайтадан халал болады.
[3] Сахих Муслим – Китабул хадж- №2348 хадис.

Абдусамат Қасым